Paikallisuutiset

LaplandNews aloittaa kansainvälisen sarjan kuvaamisen Lapin kesästä – tavoitteena yli 50 miljoonaa katselukertaa

Kansainväliseen suosioon noussut Lapin matkailumarkkinointiin erikoistunut mediatalo LaplandNews tekee Suomen Lappia tunnetuksi videoillaan. Sosiaalisen median avulla levitettävät videot ovat keränneet vuodessa yli miljoonayleisön ja suosituinta videota on jo katsottu yli 460 000 kertaa, kertoo LaplandNews Oy:n toimitusjohtaja Tanja Hyväri.

– Meidän suosituimmassa videossa pudotan lunta päälleni puusta. Videon henkilöön on varmaan helppo samaistua, pohtii Hyväri videon suosion taustoja arvioitaessa.

Uusi sarja vie Lapin kesän maailman tietoisuuteen

LaplandNewsin uusin ja suurin videoprojekti tähtää Lapin kesämatkailun suosion kasvattamiseen.

– Matkailun kasvu Lapissa keskittyy talveen ja meiltä on asiakkaidemme toimesta pyydetty keinoja kesämarkkinoinnin tehostamiseksi. Tämä Lapin kesämatkailun sarja on nyt meidän tapamme vastata näihin toiveisiin, Hyväri taustoittaa.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

Kesämatkailusarjasta tehdään kuusi osainen, siten että kukin jakso esittelee aina yhden Lapin seutukunnan kesämatkailun tarjonnan. Sarjassa matkailukohteisiin, yrityksiin ja tapahtumiin tutustutaan yhden ihmisen kokemusten myötä ja lisäksi kertojan ääni selventää kansainvälisesti tapahtumia.

– Emme rakenna pyörää uudestaan, vaan haluamme tuoda esille Lapin kauniin luonnon, maailman puhtaimman ilman, kirkkaat vesistöt, keskiyönauringon, Lapin kesän tapahtumakirjon, hiljaisuuden ja rauhallisuuden sekä sen, että esimerkiksi joulupukin ja revontulet voi kokea myös lumettomana aikana, Hyväri paljastaa.

Suurella rahoituksella suuri yleisö

Lapin kesämatkailunsarjan puolituntia kestävät jaksot levitetään sosiaalisen median kautta Lapista ja Lappiin liittyvistä aiheista kiinnostuneille ihmisille ympäri maailmaa. LaplandNews lupaa, että sarjan jaksot keräävät jokainen vähintään viisi miljoonaa katselukertaa ja yhteensä sarjaa tullaan katsomaan yli viisikymmentä miljoonaa kertaa.

– Meillä on kokemusta videoiden laajasta levittämisestä ja olemme yksi Suomen suosituimmista matkailumedioista sosiaalisessa mediassa. Pelkästään Facebookissa meillä on liki 150 000 seuraajaa, Hyväri summaa.

MAINOS - juttu jatkuu mainoksen jälkeen

MAINOS - mainos päättyy

LaplandNews aloittaa rahoituksen hakemisen sarjan tuotannolle tammikuussa 2019. Rahoitusta etsitään yleisesti sekä erikseen kultakin seutukunnalta.

– Rahoitus hankitaan matkailuun, markkinointiin ja kulttuuriin liittyviltä järjestöiltä sekä säätiöiltä ja toki myös matkailuun linkittyviltä yrityksiltä. Lähestymme vuoden 2019 aikana myös Lapin alueen kuntia, jotta he varaisivat vuoden 2020 budjetteihinsa pienen summan tämän sarjan levitykseen, Hyväri kertoo.

Piristysruiske Lapin kesämatkailulle

LaplandNews Oy:n toimitusjohtaja Tanja Hyväri uskoo sarjan tuovan paljon hyviä asioita Lapille

– Matkailijamäärien kasvun lisäksi, hyvä asia tässä on se, että pystymme työllistämään noin kymmenen henkilöä ensi kesäksi tähän projektiin ja miksi emme myös siitä eteenpäinkin, mikäli vastaavia projekteja kehitetään, Hyväri sanoo lopuksi.

Ilmoita asiavirheestä